Reklama

YouTuberzy zachęcają do klikania w reklamy, albowiem wspierają Black Lives Matter. YouTube twierdzi, że to narusza jego zasady

YouTuberzy zachęcają do klikania w reklamy, albowiem przekazują część zarobków na pomoc BLM. Jednakże YouTube ostrzega użytkowników przed tymi działaniami.

YouTuberzy zachęcają do klikania w reklamy

YouTuberzy zachęcają w klikanie w reklamy oraz wielokrotnego oglądania wideo lub klikania jego reklam, aby zwiększyć przychody. Chodzi o wspieranie ruchu Black Lives Matter. Zgodnie z najnowszym trendem twórcy oferują darowiznę z dochodów AdSense uzyskanych z filmów na YouTube. W ten sposób chcą przekazać pieniądze na cele BLM. Okazuje się jednak, że taka praktyka nie jest zgodna z polityką przyjętą przez serwis.

Reklama

YouTube twierdzi, że twórcy mogą swobodnie przekazywać przychody z reklam generowanych z bezpłatnych wyświetleń. Jednakże zaznacza, że próby sztucznego zawyżenia wskaźników filmu naruszają jego zasady. Ostrzega, że ​​wszelkie filmy, które to robią, czy to z ich tytułem, opisem, czy w samej treści wideo, zostaną usunięte z platformy. Z kolei twórca, który je przesłał, nie otrzyma zapłaty za wyświetlenia ani kliknięcia. Reklamodawcy również nie zostaną obciążeni.

Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy z was rozpoczęli te wysiłki (zbieranie funduszy dla BLM przyp. red.) bez jasnego zrozumienia zasad. Więc przypominamy, że YouTube będzie przekazywał darowizny na rzecz inicjatyw na rzecz sprawiedliwości rasowej. Chcemy jednakże wyrazić uznanie dla wysiłków z ostatniego tygodnia.

Łatwo tutaj także o nadużycia. O ile deklaracje łatwo składać, tak uczciwość w ich wypełnieniu już trudniej. Platforma robi to także, aby uniknąć wszelkich kontrowersji w przypadku nieszczerości twórców.

YouTube wspiera Black Life Matter po swojemu

Wczoraj YouTube ogłosił, że przeznaczy 100 milionów dolarów na „wzmocnienie” głosów czarnych twórców na swojej platformie. Zamiast tego YouTube prosi twórców, aby w miarę możliwości dodawali przycisk „Przekaż darowiznę” do swoich filmów. Przedstawiciele platformy poinformowali, że ​​obecnie istnieje 40 000 kanałów, które mogą korzystać z tej funkcji.

Reklama

Jednakże organizacje non-profit muszą spełniać szereg wymagań, aby móc otrzymywać pieniądze za pośrednictwem tej funkcji. Muszą być zarejestrowane w USA, posiadać publiczną działalność charytatywną oraz członkostwo w Google dla Organizacji Non-profit.

YouTube powiedział, że niekwalifikujące się kanały mogą używać swoich ekranów końcowych. Dzięki temu mogą wskazywać organizacje non-profit lub kampanie pozyskiwania funduszy.

Reklama