×

Kolejna usługa od Google. Firma kopiuje znane rozwiązanie z Instagrama i Facebooka

Google lubi inwestować w różne projekty, jednak nie zawsze są to dobrze wydanie pieniądze. Web Stories to kopia znanej opcji z Facebooka czy Instagrama.

Web Stories od Google

Jeśli gdy pojawia się słowo Stories myślimy z reguły o serii slajdów wizualnych i tekstowych z potencjalnymi dalszymi elementami interaktywnymi. Jest to format stały dla platform społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. O dziwo Google postanowiło zrobić coś podobnego. Jednakże firma skupiła się na profesjonalnych artykułach, nie zaś na treściach generowanych przez użytkowników.

https://twitter.com/WebCreators/status/1313509952456019969

Firma testuje Web Stories mniej więcej od kilku tygodni, ale niedawno oficjalnie wypuściła prezentację nowej funkcji. Firma Google połączyła siły z 34 innymi wydawcami w tym Vice, The Dodo i America’s Test Kitchen, aby opublikować pierwszą serię artykułów. Witryny mają pełną kontrolę nad treścią redakcyjną, w tym nad możliwościami sponsorowania wewnętrznego.

Nowa forma dla profesjonalnych artykułów?

Web Stories zawierają miniatury w stylu czasopism i osadzone nagłówki. Stuknięcie w miniaturę przenosi czytelnika do trybu pełnoekranowego zawierającego strony ze zdjęciami nieruchomymi lub ruchomymi. Czytelnicy mogą również przesuwać za pomocą palca kolejne artykuły w trybie pełnoekranowym.

Nową opcję będzie można także znaleźć na ekranie Discover w aplikacji Google, a także w odpowiednich wynikach wyszukiwania – ponad 2000 witryn internetowych ma już zaindeksowany co najmniej jeden artykuł. Wydawcy duzi i mali, którzy pracują z sugestywnymi mediami, mają już dostęp do narzędzi do tworzenia historii za pośrednictwem MakeStories, NewsroomAI i WordPress. Mogą również zbudować własne narzędzie, korzystając z niektórych opublikowanych dokumentów programistów.

Web Stories trafia teraz do Brazylii, Indii i Stanów Zjednoczonych, a później do innych krajów.

Źródła: www.youtube.com
Fotografie: Twitter