Kolejna usługa od Google. Firma kopiuje znane rozwiązanie z Instagrama i Facebooka
Google lubi inwestować w różne projekty, jednak nie zawsze są to dobrze wydanie pieniądze. Web Stories to kopia znanej opcji z Facebooka czy Instagrama.
Web Stories od Google
Jeśli gdy pojawia się słowo Stories myślimy z reguły o serii slajdów wizualnych i tekstowych z potencjalnymi dalszymi elementami interaktywnymi. Jest to format stały dla platform społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. O dziwo Google postanowiło zrobić coś podobnego. Jednakże firma skupiła się na profesjonalnych artykułach, nie zaś na treściach generowanych przez użytkowników.
Firma testuje Web Stories mniej więcej od kilku tygodni, ale niedawno oficjalnie wypuściła prezentację nowej funkcji. Firma Google połączyła siły z 34 innymi wydawcami w tym Vice, The Dodo i America’s Test Kitchen, aby opublikować pierwszą serię artykułów. Witryny mają pełną kontrolę nad treścią redakcyjną, w tym nad możliwościami sponsorowania wewnętrznego.
Nowa forma dla profesjonalnych artykułów?
Web Stories zawierają miniatury w stylu czasopism i osadzone nagłówki. Stuknięcie w miniaturę przenosi czytelnika do trybu pełnoekranowego zawierającego strony ze zdjęciami nieruchomymi lub ruchomymi. Czytelnicy mogą również przesuwać za pomocą palca kolejne artykuły w trybie pełnoekranowym.
Nową opcję będzie można także znaleźć na ekranie Discover w aplikacji Google, a także w odpowiednich wynikach wyszukiwania – ponad 2000 witryn internetowych ma już zaindeksowany co najmniej jeden artykuł. Wydawcy duzi i mali, którzy pracują z sugestywnymi mediami, mają już dostęp do narzędzi do tworzenia historii za pośrednictwem MakeStories, NewsroomAI i WordPress. Mogą również zbudować własne narzędzie, korzystając z niektórych opublikowanych dokumentów programistów.