×

Platige Image zaprezentowało możliwości Unreal Engine 4 w animacja Koala

Unreal Engine w animacji Koala wygląda świetnie! Platige Image ukazuje olbrzymie możliwości silnika graficznego. Pierwsze efekty zachwycają.

Koala

Studio Platige Image od lat zajmuje się tworzeniem imponujących animacji 3D, ale również efektów wizualnych na potrzeby kina, reklamy czy ogólnie pojętej rozrywki. Najnowszy projekt polskiego zespołu zatytułowany został Koala. Z jakiego pomocą animatorzy zdemontowali możliwości nowej technologii, z której korzysta studio, a mianowicie Unreal Engine 4.

Proces tworzenia animacji

Rafał Kidziński, CG Supervisor w Platige Image, tak komentuje możliwości Unreal Engine 4:

Od dłuższego czasu widzieliśmy ogromny potencjał drzemiący w silnikach czasu rzeczywistego. Ostatnie dwa lata to dynamiczny rozwój hardware’u, a także samych narzędzi potrzebnych do realizacji cinematików i VFXów. Wszystko to sprawia, że korzystanie z Unreal Engine pozwala nam na kompleksowe tworzenie bardziej wymagających form.

W animacji Koala na szczególną uwagę zasługuje wykorzystanie innowacyjnego systemu ray tracing, czyli technologii renderowania, polegającej na analizowaniu toru lotu promieni światła i ich rozpraszania po odbiciu się od powierzchni. Wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym, bez konieczności czekania na wyrenderowanie obrazu. Technika ta znacznie oszczędza więc cenny czas studia. O czym mówi Paweł Gajda CG Producer w Platige Image:

Podczas pracy nad Koalą chcieliśmy w pełni wykorzystać możliwości jakie daje najnowsza wersja Unreal Engine 4. Wprowadzenie do silnika funkcji ray tracingu umożliwiło znaczny skok jakościowy, zdecydowanie zwiększający realizm warstwy wizualnej.

Unreal Engine

Klasyczna historia

Koala to krótka i klasyczna historia bohatera, który znalazł się w nieodpowiednim miejscu, w nieodpowiednim czasie. W trudnej sytuacji zmuszony jest do walki. Anna Szustak, reżyser Koali ze studia Platige Image tak opisuje swoją animację:

Wybór historii opartej o bijatykę nie jest przypadkowy. Taka forma pozwala w alegoryczny i prosty sposób opowiedzieć o zmaganiach jednostki z otaczającym ją światem. Każdy z nas mierzy się z sytuacjami które go przerastają i z którymi pragniemy umieć sobie radzić – dlatego chętnie identyfikujemy się z bohaterem, który tego dokonuje. Poza tym sceny walki dają w Platige możliwość pracy z wybitnymi kaskaderami, a to sama przyjemność.

Unreal Engine w animacji Koala To tylko pierwszy krok studia w stronę tworzenia animacji opartych o silnik czasu rzeczywistego. Może wkrótce zobaczymy taką grafikę w grach wideo?

Może Cię zainteresować