Reklama

W Spotify będą podcasty wideo? Trwają testy z dwoma youtuberami

Spotify wprowadza podcasty wideo, które mają przyciągnąć kolejnych użytkowników oraz rozszerzyć ofertę aplikacji. Do współpracy zaproszono dwóch youtuberów.

Król streamingowy z muzyką

Spotify wprowadza podcasty wideo, aby poszerzyć swoją ofertę. Obecnie nie musi się obawiać o swoją pozycję lidera na rynku. Według danych z 2019 roku dotyczących płatnych subskrypcji, do firmy należy 35% całego rynku. Na drugim miejscu jest Apple z 19%, a podium zamyka Amazon z 15% udziałów rynku. Spotify w pierwszym kwartale 2020 roku może pochwalić się ponad 286 milionami użytkowników, z czego 130 mln płaci miesięcznie za subskrypcję. Nie oznacza to jednak, że Spotify jest dochodowe.

Reklama

Najnowszy raport od Szwedów wskazuje jasno, że firma zarabia głównie na płacących użytkownikach, jednak nie zamierza na „siłę” pozbywać się darmowych użytkowników. Spotify zanotowała 17 mln euro straty. Jednakże przewidywania są nad wyraz dobre i według analityków muzyczny lider streamingowy będzie zarabiał coraz więcej.

Spotify wprowadza podcasty wideo

Spotify wprowadza podcasty wideo?

Firma jednak nie zamierza czekać na lepsze czasy, a robi wszystko, aby je przyspieszyć! Według najnowszych informacji Spotify podjęło współpracę z Zane Hijazi i Heath Hussar. Są to gospodarze programu Zane i Heath: Unfiltered. W tym momencie jest to program pilotażowy, który ma zostać pokazany 50% słuchaczy podcastów. Oprócz dźwięku słuchacze zobaczą także nagranie, ale w momencie zablokowania nagranie dalej będzie się odtwarzać bez podglądu obrazu.

To nie pierwszy raz, gdy Spotify dodaje do swojej oferty wideo. Mamy tam dostęp do teledysków czy do zapętlonych nagrań Canvas. Podcasty jednak cieszą się coraz szerwszą popularnością i jak widać serwis postanowił spróbować rozszerzyć potencjalną bazę ich słuchaczy.

Reklama

Myślicie, że taka forma podcastów będzie atrakcyjna dla odbiorców?

Spotify wprowadza podcasty wideo
Reklama
Reklama