Reklama

Silver gaming w Polsce — 15% graczy ma ponad 55 lat

Silver gaming w Polsce okazuje się bardziej rozległy niż do tej pory sądzono. Osoby w wieku pnad 55 lat stanowią aż 15% społeczności graczy.

Silver gaming w Polsce

Silver gaming w Polsce pokazuje jak bardzo zmieni się wizerunek przeciętnego gracza. Wiele negatywnych określeń często w przeszłości łączonych z światem gamingu odeszło w niepamięć, dzięki czemu coraz więcej ludzi śmiało deklaruje, że lubi grać. Świadczyć o tym może między innymi wzrost średniego wieku gracza, a trend silver gamera jest coraz bardziej widoczny w Polsce. Jak pokazują badania Intela, wśród kobiet silver gamerki stanowią coraz większą grupę względem mężczyzn (42% wszystkich graczy 55+ to mężczyźni) oraz prawie ¼ wszystkich grających kobiet w Polsce.

Reklama

Gracze w wieku 55+ grają z mniejszą częstotliwością niż inne grupy i rzadziej identyfikują się jako gamerzy (8% respondentów). Jednak 1/3 z nich uważa gry za swoje hobby i poświęca im dużo czasu. Wśród przebadanej grupy byli to głównie light userzy, którzy grają do 7 godzin tygodniowo (21% wszystkich badanych plasuje się w kategorii light user). Z kolei 9% badanych to heavy userzy, poświęcający na granie 14 godzin tygodniowo. Trend silver gamera jest również popularny ze względu na bycie jedną z możliwości spędzania wolnego czasu – ponad 70% badanych deklaruje, że gry to dobry sposób na relaks, tyle samo widzi w nich możliwość treningu refleksu i zręczności.

Silver gaming w Polsce

Dominują gry edukacyjne i logiczne oraz …. Wiedźmin!

Silver gamerzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy najczęściej grali w gry logiczne oraz edukacyjne (74% wskazań), na drugim miejscu wskazywano gry przygodowe, a następnie sportowe – w tym wyścigi – oraz tak zwane strzelanki. Ulubioną grą w przedziale wiekowym 55+ z wynikiem 25% okazała się seria gier Wiedźmin, tuż po niej The Sims (22%) i FIFA (21%). Taki sam wynik jak wyżej wspominany Pasjans otrzymały również tytuły Minecraft oraz World of Tanks. O dziwo stereotypowy Pasjans został wskazany jako ulubiona gra tylko przez 8% respondentów.

Jak stwierdziła Anna Kaźmierczak, Consumer Sales Director North East EMEA w Intelu:

Reklama

Od zawsze uważaliśmy, że granie jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, a w tym trudnym okresie kwarantanny coraz więcej osób sięga po taką rozrywkę. Osoby 55+ to rosnąca grupa konsumentów i ciekawa szansa dla branży produkcji gier komputerowych.

Warto również dodać, że 31% polskich silver gamerów deklaruje, że gry są ich hobby. Co więcej, często nie tylko grają, ale także angażują się mocniej poprzez oglądanie rozgrywek esportowych – 26% respondentów – oraz oglądanie gamingowych influencerów – 19% ankietowanych. Jak widać gry wideo to rozrywka dla osób w każdym wieku.

Badanie przeprowadzono w styczniu 2020 roku na zlecenie firmy Intel i opracowane przez firmę badawczą Nielsen metodologią Omnibus oraz Cawi na łącznej próbie 1300 respondentów w tym analizując próbę tzw. silver gaming (N=78).

Reklama