×

Marketingowcy testują nowe rozwiązanie. W trakcie gry na konsoli będą się wyświetlać reklamy

Reklamy telewizyjne w grach wideo miałyby rozwiązać problem z faktem, że coraz mniej osób ogląda tradycyjną telewizję. Czas na addblocka na konsoli?

Reklamy telewizyjne w grach wideo

Według Wall Street Journal trwają próby, aby reklamy telewizyjne w grach wideo były wyświetlane na konsolach. Na tak „genialny” pomysł wpadli marketingowcy, którzy zauważyli znaczący wzrost osób grających w trakcie pandemii. Ich celem jest dotarcie do młodszych odbiorców, którzy oglądają coraz mniej tradycyjną telewizję. Na przykład w maju jednostka Turnera należąca do AT&T’s WarnerMedia przeprowadziła trzy testy reklam w grze UFC 3 firmy Electronic Arts Inc.

Reklamy promowały produkty Turnera: jego serial animowany Rick & Morty, serial science-fiction Snowpiercer i The Match. Znalazło się także miejsce na promowanie turnieju golfowego gwiazd rozgrywany przez Tigera Woodsa, Phila Mickelsona, Toma Brady’ego i Peytona Manninga. Nie tylko reklamy związane z kulturą były testowane. Przykładowo Experian PLC, czyli firma zajmująca się sprawozdawczością kredytową, rozpoczęła w tym miesiącu test w tej samej grze i umieściła lokowanie swojego produktu Experian Boost, którego celem jest pomoc ludziom w zwiększaniu ich zdolności kredytowej. Jak powiedział Steve Hartmann, wiceprezes ds. Marketingu zintegrowanego w Experian Consumer Services:

Tradycyjna telewizja to największy kanał marketingowy Experian pod względem wydatków. Z utratą transmisji sportowych na żywo z powodu dużej części pandemii koronawirusa, dotarcie do dużej grupy młodszych widzów na największym ekranie w domu stało się trudniejsze. Sposób, w jaki ludzie konsumują obecnie media, powoduje, że reklama nie dociera już do 100% swojej widowni w telewizji.

Jednakże pomysłodawcy zarzekają się, że reklamy nie będą nachalne. Obiecują także nagrody dla graczy, którzy materiały promocyjne będą oglądać:

W zamian za oglądanie 15- lub 30-sekundowych reklam gracze otrzymają nagrody. To jest całkowicie opcjonalne. Gracze nie muszą ich oglądać – gracze otrzymują punkty lub inne nagrody, które mogą wykorzystać na korzyści w grze. To sprawia, że ​​reklamy są mniej nachalne.

– powiedział Dave Morgan, dyrektor generalny i założyciel Simulmedia

Świetny sposób na… wkurzenie graczy

Cóż można powiedzieć… to jeden z najgorszych pomysłów, jakie słyszałem. Gracze to specyficzna grupa odbiorców i dodanie reklam w taki sposób tylko powiększy ich niechęć do obecnego marketingu. Opcjonalne nagrody są totalnie nietrafionym pomysłem, bo wiele tytułów wciąż hołduje zasadzie o braku mikropłatności wewnątrz gry. Więc po co ci gracze mieliby oglądać kiepskiej jakości reklamy produktów, których i tak nie kupią za „darmo”? Poza tym sam fakt umieszczania reklam w produkcje rozrywkowym za ponad 200 zł już budzi spore zastrzeżenia.

Ubisoft Forward

Miejmy nadzieję, że na testach się skończy, albowiem wiemy, jak to wygląda w obecnych grach na urządzenia mobilne. Niejednokrotnie „opcjonalne zakupy bądź reklamy” atakują nas od razu po włączeniu gry. A nie wyobrażam sobie, że siadając do konsoli, będę musiał wyłączyć 10 okienek reklamowych. Na szczęście organizacje chroniące prawa konsumentów wyrażają zaniepokojenie takimi pomysłami. Oby na samych niepokojach się skończyło.

Może to już czas, aby marketingowcy zamiast szukać sposobu gdzie wcisnąć reklamę zastanowili się dlaczego ich tak nienawidzimy?

Źródła: www.wsj.com, www.businessinsider.com, www.gallantway.com.au
Fotografie: pixabay.com

Może Cię zainteresować