Reklama

Gry wideo są dobre dla dzieci pod względem psychicznym i emocjonalnym

To pewnie zaskakujące dla wielu rodziców, ale gry wideo są dobre dla dzieci. Udowadniają to badania brytyjskich naukowców.

Gry zachęcają do pisania i czytania

Nowe badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii przez organizację National Literacy Trust dają zaskakujące wyniki. Wygląda na to, że gry wideo mogą służyć jako zachęta do czytania i kreatywnego pisania. Przekłada się to na poprawianie tych umiejętności oraz wpływa na lepsze samopoczucie emocjonalne. W Wielkiej Brytanii przebadano 4626 młodych ludzi w wieku od 11 do 16 lat, którzy lubują się w wirtualnej rozgrywce.

Reklama
Gry wideo są dobre dla dzieci

Prawie trzy czwarte (73 proc.) z nich stwierdziło, że gry pomagają im poczuć się częścią przedstawianej historii. Według badaczy inspiruje to młodych ludzi w kwestiach własnej kreatywności. Polepsza to także ich umiejętności czytania i pisania. Z kolei 65 proc. stwierdziło, że dzięki grą wideo potrafią wyobrazić siebie jako kogoś innego, oraz wczuć się w jego sytuację, co z kolei przekłada się na wysoki poziom empatii.

Pozytywny wpływ gier wideo

W międzyczasie 60 proc. ankietowanych rodziców stwierdziło, że gry pozwalają na utrzymywanie kontaktu dzieci z ich przyjaciółmi oraz rodziną. Ma to szczególne znaczenie w trakcie pandemii. Dodali, że jest to niezwykle ważne dla dobrego samopoczucia psychicznego ich dzieci. Jonathan Douglas, dyrektor naczelny National Literacy Trust powiedział:

Badania te absolutnie sugerują, że mechanizmy, którymi już cieszą się młodzi ludzie, są najlepszymi sposobami rozwijania ich umiejętności czytania i pisania. To ekscytujące odkrywanie możliwości, jakie gry wideo dają młodym ludziom do czytania. Stymulują także ich kreatywność poprzez pisanie, poprawiania komunikacji z przyjaciółmi i rodziną oraz wspierania empatii i dobrego samopoczucia.

COVID-19 znacząco wpłynął na umiejętności czytania i pisania wśród młodych ludzi w ostatnich miesiącach. Dlatego chcemy mieć pewność, że żaden element nie zostanie pominięty, jeśli chodzi o identyfikowanie nowych i innowacyjnych sposobów wspierania umiejętności czytania i pisania przez dzieci, które wracają do szkoły we wrześniu.

Jak widać nie takie gry straszne jak je malują 😉

Reklama