Reklama

“Anty-Facebook” coraz bardziej popularny! Zuckerberg ma się czego obawiać?

“MeWe” to nowy portal społeczny, w którym każdy ma czuć się bezpiecznie. W sieci okrzyknięto go “Anty-Facebookiem”. Zgromadził już 8 mln użytkowników i właśnie debiutuje w Polsce.

Niekończące się skandale Facebooka

W kwietniu 2019 roku na Facebooku doszło do wielkiego wycieku danych aż 540 mln użytkowników. Od tamtej pory portal Marka Zuckerberga cieszy się mniejszym zainteresowaniem internautów. Coraz więcej osób decyduje się na usunięcie swojego konta, ponieważ martwią się oni o swoje bezpieczeństwo w sieci.

Reklama

Użytkowników denerwują także wszechobecne reklamy. Za pomocą algorytmu pokazują one rzeczy, które niedawno przeglądaliśmy na stronach internetowych. Zachęcają one tym samym do kupienia danego przedmiotu.

MeWe to konkurencyjny portal społecznościowy

Portal społecznościowy “MeWe” został założony już w 2012 roku przez Marka Weinsteina. Jego hasło brzmi “Twoje życie prywatne jest #Not4Sale” (“nie na sprzedaż”). Ma być to przytyk kierowany w stronę serwisu Marka Zuckerberga, który stwierdził, że “prywatność jest społeczną normą należącą do przeszłości”.

Twórcą “MeWe” zależy przede wszystkim na tym, aby użytkownicy czuli się na ich portalu bezpiecznie i nie musieli obawiać się o swoją prywatność. Dlatego na rejestrujące się w ich serwisie osoby czeka Karta Praw Prywatności, dzięki której będą oni mieli pełen dostęp do swoich danych. Zapewnia ona m.in., że:

Reklama
  • Treści, którymi dzielą się użytkownicy, pozostaną ich własnością;
  • W serwisie nigdy nie pojawią się reklamy stworzone na podstawie danych użytkowników;
  • Każdy z użytkowników ma pełną kontrolę nad tym, co wyświetlane jest na tablicy;
  • Moderatorzy nie manipulują treściami, które otrzymują użytkownicy;
  • Informacje o użytkownikach nigdy nie zostaną sprzedane innym podmiotom;
  • Technologia rozpoznawania twarzy użytkowników nigdy nie zostanie wprowadzona;
  • Każdy ma prawo usunąć konto, a wraz z nim wszystkie dostępne na swoim profilu dane.

Sukces gwarantowany?

Pod koniec 2018 roku portal Marka Weinsteina okazał się najbardziej dynamicznie rozwijającym się medium społecznościowym. Obecnie ma zarejestrowanych ponad 8 mln użytkowników. Co ciekawe, od niedawna jest dostępny także w polskiej wersji językowej.

Co sądzicie o “Anty-Facebooku”? Wypróbujecie nową platformę?

Reklama