Smartfony Huawei zostały pozbawione aktualizacji od Google’a
Sprzęt od Huawei pozbawiono aktualizacji od Google’a, co przekłada się przykre konsekwencje dla klientów. Chodzi tutaj głównie o bezpieczeństwo telefonu.
Wojna ekonomiczna
Huawei nie może już współpracować z firmą Google. Wszystko przez wojnę ekonomiczną na linii Chiny-USA. Donald Trump oraz jego administracja oskarżają chińskie firmy o szpiegostwo i podejmowane są wszelkie starania, aby maksymalnie ograniczyć ich wpływy na amerykańskim rynku.
Ostatnio wrogiem publicznym numer jeden stał się TikTok, który ma zostać rzekomo kupiony przez Microsoft. Inaczej nie będzie mógł on funkcjonować na amerykańskim rynku. Jednakże to dopiero początek wojny z aplikacjami z Dalekiego Wschodu.
Sprzęt od Huawei pozbawiony aktualizacji Google’a
The Washington Post donosi, że od minionego czwartku wygasła ogólna licencja, która pozwalała Google na współpracę z Huawei przy utrzymaniu obecnych telefonów. Z technicznego punktu widzenia wspomniana licencja została zaprojektowana w taki sposób, aby pomóc klientom, których sieci opierały się na sprzęcie Huawei, dając czas na zakup nowego sprzętu.
W e-mailu Departament Handlu Stanów Zjednoczonych poinformowano iż:
Licencja zapewniła użytkownikom urządzeń Huawei i dostawcom usług telekomunikacyjnych możliwość kontynuowania tymczasowej obsługi takich urządzeń i istniejących sieci, przyśpieszając jednocześnie przejście na alternatywnych dostawców.
Potencjalne zagrożenia dla użytkowników
Co to oznacza dla konsumentów? Głównie chodzi o brak bezpieczeństwa i wystawienie swoich danych na potencjalną kradzież lub przyjęcia. Aktualizacje nie tylko dodawały nowe opcje i możliwości do aplikacji giganta Mountain View, ale także zawierały pakiety bezpieczeństwa. Takie aktualizacje są konieczne w dzisiejszych czasach. Wszystko z powodu potencjalnej luki w oprogramowaniu lub ryzyko pojawienia się nowego złośliwego oprogramowania.
Teraz Huawei sam będzie musiał zadbać o ochronę, jednak z tym nie powinno być problemu. Google udostępnia łatki publicznie, wystarczy, że chiński producent samodzielnie będzie je dodawał do comiesięcznych aktualizacji. W Polsce mamy ponad 100 tys. użytkowników, którzy nie posiadają dostępu do usług amerykańskiego giganta.