Facebook doradza administratorom grup rozważenie dodania osób kolorowych jako moderatorów
Facebook doradza administratorom grup, aby ci dodawali osoby kolorowe jako administratorów. Ma to pomagać w walce z rasizmem na portalu.
Facebook doradza administratorom grup
Facebook opublikował niedawno nowe rekomendacje dla administratorów grup, próbując pomóc im w rozmowach na temat rasy i nierówności. Grupy, które są niezbędne do strategii biznesowej Facebooka, starały się moderować dyskusje na temat ruchu i sytuacji Black Lives Matter w USA. Według informacji FB wielu administratorów i moderatorów usuwa posty, które uważają za „polityczne”. Decyzje o usunięciu skłoniły członków do opuszczenia grup, w których byli od lat, kłócą się ze sobą, tworzą grupy odłamków, a czasem tymczasowo całkowicie zamykają grupy. Najpopularniejszy serwis społecznościowy ostatnimi czasy dużo modyfikuje swoją politykę. Niedawno Facebook zaczyna oznaczać „media kontrolowane przez państwo” na swoim serwisie.
Serwis Associated Press poinformował, że Facebook usunął prawie 200 kont związanych z przeciwnikami obecnych protestów i zamieszek. Próbują one mobilizować duże grupy, aby uczestniczyli w kontrach przeciwko obecnym protestom. Niektóre portale twierdzą nawet, że przygotowują one ludzi do kolejnej wojny secesyjnej. Demonstracje oraz walki uliczne ciągle trwają w całych Stanach Zjednoczonych. Wszystko przez śmierć George’a Floyda w Minneapolis. Władze oskarżyły zwolnionego funkcjonariusza policji Minneapolis Dereka Chauvina o zabójstwo drugiego stopnia po śmierci Floyda. Wszystko po tym, jak wideo na którym widać, że Chauvin klęczy na szyi Floyda wyciekło do sieci. Pozostali oficerowie także zostali oskarżeni o współudział w morderstwie.
Nie pierwsza interwencja Facebooka w grupy
Facebook wcześniej zalecał, aby grupy tworzyły listę zasad, które pomogą moderować konwersację. Jednak warto by było, aby administratorzy rozważyli dodanie nowych osób z różnych grup etnicznych czy społecznych. Zaleca się także, aby grupy były jak najbardziej otwarte na nowych członków oraz organizacje:
Zrób miejsce w zespołach dla nowych administratorów i moderatorów, aby uzyskać bardziej zróżnicowane głosy – publikuj posty w grupie i zobacz, którzy członkowie są zainteresowani dołączeniem do zespołu i współpracą nad ulepszaniem i rozwijaniem społeczności. Możesz także kontaktować się z różnymi organizacjami, z którymi masz relacje, lub kontaktować się z głosami i różnorodnymi głosami w swojej społeczności, które mogą mieć wpływ na to, jak Twoja społeczność powinna działać najlepiej. Zrób miejsce i zaoferuj różnorodne organizacje i zwolenników, aby porozmawiać z grupą lub poprowadzić szkolenia na żywo, jeśli są chętni, i upewnij się, że Twoje treści odzwierciedlają niezliczoną liczbę różnych osób i głosów.
Facebook postuluje także, aby zapewnić ochronę członkom grup oraz zapewnić możliwość dyskusji w każdym temacie. Jeśli zaś chodzi o zasady, to należy je doprecyzować tak, aby były jasne i klarowne:
Rozważ zaktualizowanie tych obszarów swojej społeczności, aby zapewnić, że te reguły wspierają i chronią wszystkich członków Twojej społeczności. Udostępnij określone przykłady treści, które są i nie są dozwolone. Aby na przykład zastosować zasadę „zakaz polityczny”, utwórz jasną listę tematów, które wchodzą w jej zakres (np. Dyskusje na temat ustawodawstwa, kandydatów politycznych lub konkretnych kampanii), aby członkowie jasno wiedzieli, co jest nieakceptowane w twojej grupie, kiedy omawianie podczas udostępniania postów.