Facebook i Instagram pozwoli zablokować wybrane reklamy tematyczne
Facebook blokuje reklamy polityczne na życzenie użytkownika. Podobnie będzie na Instagramie. Osoby, które nie chcą ich widzieć, będą mogły je zablokować.
Facebook blokuje reklamy polityczne
Mark Zuckenberg oświadczył w USA Today, iż Facebook blokuje reklamy polityczne na życzenie użytkowników. Ma być to odpowiedź na zbliżające się wybory prezydenckie. Obecnie taką możliwość posiadają tylko amerykańscy użytkownicy, ale możliwe, że zostanie to rozszerzone na cały świat.
Informację przekazał także Rob Leathern czyli dyrektor ds. zarządzania produktami Facebooka za pośrednictwem Twittera. System nie jest skuteczny w 100% i zapewne część materiałów dalej będzie widoczna. Jednakże przedstawiciele Facebooka zapewniają, że będzie on stale ulepszany.
Wiemy, że nie wyłapiemy wszystkich reklam, które powinny być oznaczone jako odnoszące się do kandydata politycznego lub problemu, dlatego zawsze możesz kliknąć górny róg reklamy bez etykiety, aby ją zgłosić.
Bojkot Facebooka
Obecnie Mark Zuckenberg nie ma prostego życia. Facebook jest pod ostrzałem wielu firm pod pretekstem „szerzenia nienawiści i dezinformacji”. Zorganizowano bojkot w którym uczestniczą także duże marki m.in. Coca-Cola. Niedawno doszło do spotkania pomiędzy przedstawicielami portalu społecznościowego, a reprezentantami bojkotu. Jessica Gonzalez, przewodnicząca Free Press nie kryje ogromnego rozczarowania wynikiem spotkania z przedstawicielami platformy. W rozmowie z CNN stwierdziła, że nie zostali oni potraktowani poważnie:
Zamiast przedstawić konkretny plan i daty wprowadzania zmian, które miałyby wyplenić mowę nienawiści i dezinformację, władze firmy kontynuowały dotychczasową politykę, starając się nas przekonać bez spełniania naszych żądań. Facebook podszedł do tego spotkania, jak do ćwiczenia PR-owego.
Wciąż pozostaje pytanie czy bojkot w jakikolwiek sposób wpłynie na finanse Facebooka.
