Reklama

Disney dołącza do bojkotu Facebooka i ogranicza wydatki na reklamy

Disney dołącza do bojkotu Facebooka i znacząco ograniczył napływ pieniędzy na platformę Zuckerberga. Czy to oznacza początek kłopotów Facebooka?

Disney dołącza do bojkotu Facebooka

Disney dołącza do bojkotu Facebooka, ograniczając wydatki na reklamę. Sprawa dotyczy także Instagrama. Wszystko przez obawy w kwestii egzekwowania przez platformę mediów społecznościowych zasad dotyczących treści. O bojkocie poinformował The Wall Street Journal. Oznacza to, że jedna z najpotężniejszych korporacji dołącza do wydłużającej się listy dużych firm, które ograniczyły reklamy na Facebooku. Ma to zmusić wspomniany portal do zmiany sposobu, w jaki radzi sobie z mową nienawiści i dezinformacją na swoich platformach.

Reklama
Disney dołącza do bojkotu Facebooka

Miesięczny bojkot firm w ramach #StopHateforProfit zorganizowany przez koalicję organizacji praw obywatelskich. Chodzi m.in. o Anti-Defamation League, NAACP, Colour of Change i Sleeping Giants. Sprzeciw rozpoczął się 1 lipca i obejmuje firmy takie jak Hershey, Honda, Ben & Jerry’s i Verizon. Niektóre firmy dołączyły do bojkotu, choć teoretycznie nie zrobiły tego oficjalnie. Po prostu ściągnęły reklamy z Facebooka i innych platform społecznościowych. Mowa tutaj o takich firmach jak Coca-Cola, Lego, Starbucks i Unilever. Także Microsoft zawiesił swoją reklamę na Facebooku i Instagramie do sierpnia.

Bolesny cios dla Zuckerberga?

Według The Wall Street Journal , Disney wstrzymał reklamy swojej usługi Disney+ na Facebooku oraz wstrzymał reklamy swojej usługi przesyłania strumieniowego Hulu na Instagramie. Disney wydał około 210 milionów dolarów na reklamy Disney Plus na Facebooku w samym USA w pierwszej połowie 2020 roku. Dodatkowo wydał 16 milionów dolarów na reklamy Hulu na Instagramie między 15 kwietnia a 30 czerwca.

Disney i Facebook nie odpowiedziały na prośby o komentarz w sobotę. Rzecznik Facebooka powiedział w zeszłym miesiącu, że firma nadal „koncentruje się na ważnej pracy związanej z usuwaniem mowy nienawiści i dostarczaniu krytycznych informacji dotyczących zgłaszania takich treści”.

Reklama

Czyżby Facebook mógł mieć problemy z powodu straty tak dużego klienta?

Disney dołącza do bojkotu Facebooka
Reklama