Reklama

Ciemny motyw na Facebooku już dostępny. Jak go włączyć?

Ciemny motyw na Facebooku został udostępniony dla wszystkich użytkowników. Wcześniej był on ograniczony do wybranych regionów.

Zmiany wyglądu serwisu

Ciemny motyw na Facebooku to początek zmian. Przeprojektowana witryna Facebooka jest już dostępna na całym świecie. Przed tą zmianą nowa wersja Facebooka była dostępna tylko pod warunkiem, że zdecydujesz się na nią od marca i tylko na niektórych rynkach, chociaż firma powiedziała wtedy, że większość osób uzyska dostęp w tym miesiącu. W opublikowanym niedawno wpisie Facebook mówi, że nowa witryna „będzie teraz światowym doświadczeniem dla Facebooka”, dodając, że „jest szybsza oraz łatwiejsza w użyciu”. Tryb ciemny jest rzeczywiście wyróżniający się w nowej wersji, ale aktualizacja zapewnia również kolejny dość dramatyczny przegląd.

Reklama
Ciemny motyw na Facebooku

Mark Zuckerberg powiedział kilka miesięcy temu ogłosił zmianę dla całej firmy na produkty i funkcje nastawione na prywatność. Nowy Facebook odzwierciedla priorytety firmy, ze szczególnym naciskiem na filmy wideo z kanału informacyjnego. Kładzie się także nacisk na łatwy dostęp do wydarzeń i grup wraz z przeprojektowanym panelem Messenger. Może to być wstrząsająca zmiana wizualna, ale korzystanie z Facebooka jest znacznie przyjemniejsze, gdy znasz już nowy interfejs.

Ciemny motyw na Facebooku jak włączyć?

Układ domowy zawiera nowy, chudszy kanał informacyjny, dużo pustej przestrzeni na lewej i prawej szynie, a także większe ikony i pasek menu, który pozwala łatwo przejść do różnych części serwisu. Jak włączyć nowy wygląd? Zrobicie to w kilku prostych krokach:

  1. Kliknij strzałkę w dół na końcu górnego paska menu, aby wyświetlić stare menu ustawień Facebooka.
  2. Na samym dole mamy opcję „Przełącz na nowego Facebooka”.
  3. Po kliknięciu zobaczymy całkowicie nową nakładę na Facebooka.
  4. Jeśli chcecie powrócić do oryginalnego wyglądu, na samej górze po prawej stronie także macie strzałkę opcji.
Ciemny motyw na Facebooku

Facebook po raz pierwszy zaprezentował przeprojektowanie pulpitu na konferencji deweloperów F8 w 2019 roku. Celem nowej nakładki jest ponowne skupienie się na podstawowych wrażeniach z sieci. Chodzi o obszary z których nadal korzysta większość użytkowników: wydarzenia, grupy i wiadomości. Jak przyznają sami włodarze serwisu ludzie coraz bardziej wycofują się do prywatnych grup i wiadomości.

Reklama

Co sądzicie o nowym wyglądzie Facebooka?

Reklama