Reklama

Google Chrome zacznie blokować reklamy, które zużywają zbyt dużo zasobów

Google Chrome zacznie blokować reklamy pochłaniące nieproporcjonalnie duże zasoby. Chodzi nie tylko o obciążenie sieciowe.

Ciągłe ulepszenia przeglądarki

Chrome zacznie blokować reklamy, ale to nie jedyne nowości. Wojna przeglądarek wciąż trwa, jednak póki co Google nie musi się obawiać o utratę pozycji lidera. Jednakże to nie oznacza, że twórcy mają zamiar spocząć na laurach. Funkcja grup kart Chrome jest gotowa do pierwotnej wersji. Aż 19 miesięcy trwały testy nowej opcji.

Reklama

Google ogłosiło, że aktualizacja o numerze 83 zostanie wydana w przyszłym tygodniu. Wśród poprawek znajdzie się także opcja grupowania kart otwartych w oknie przeglądarki.Prace nad tą funkcją rozpoczęły się w listopadzie 2018 roku. Wczesna wersja została wprowadzona do ograniczonych testów w marcu 2019 r.

Chrome zacznie blokować reklamy

Chrome zacznie blokować reklamy

Reklamy na stałe zagościły w sieci i dla wielu użytkowników są one niezwykle irytujące. Okazuje się także, że oprócz celów marketingowych mogą być wykorzystywane do innych celów. Przeglądarka Google Chrome zacznie blokować zasobochłonne reklamy od końca sierpnia. Chodzi o odciążenie zasobów energetycznych urządzeń. Chrome może zmniejszyć obciążenie baterii telefonu lub przepustowości sieci domowej. Jak napisał na blogu Marshall Vale, menedżer produktu w zespole Chrome:

Niedawno odkryliśmy, że ułamek procent reklam zużywa nieproporcjonalnie dużo zasobów urządzenia. Chodzi o baterie i dane sieciowe, bez wiedzy użytkownika na ten temat. Te reklamy (takie jak te, które wydobywają kryptowalutę, są źle zaprogramowane lub nie są zoptymalizowane pod kątem wykorzystania sieci) mogą wyczerpać żywotność baterii. Dodatkowo obciążają sieć oraz mogą być powodem kosztownych inwestycji. Jeśli reklama wykorzystuje zbyt wiele zasobów, Chrome wyświetli stronę błędu w ramce, w której reklama byłaby wyświetlana

Google twierdzi, że Chrome będzie blokował reklamy według następujących progów: 4 MB danych sieciowych, 15 sekund użycia procesora w dowolnym 30-sekundowym okresie lub 60 sekund całkowitego zużycia procesora. Tylko 0,3 % reklam przekracza te progi, ale według Google reklamy „odpowiadają za 27% danych sieciowych wykorzystywanych przez reklamy i 28% całego wykorzystania procesora reklamowego”.

Reklama

Korzystacie z programów blokujących treści promocyjne?

Reklama