×

Algorytm Facebooka stwierdził, że cebula jest zbyt „zseksualizowana”

Warzywa i owoce strzeżcie się w swej rospuście! Algorytm prewencyjny stwierdził, że Cebula zbyt seksowna dla Facebooka. No tak… te krągłości.

Cebula zbyt seksowna dla Facebooka

We wtorek (3 października), kierownik firmy Gaze Seed, Jackson McLean, powiedział w rozmowie CBC News, że firma nie może reklamować swojej cebuli na Facebooku. Wszystko przez to, że zdjęcie opublikowanie na stronie zostało uznane „zbyt zseksualizowane i wyuzdane”.

Jednakże oznaczone zostało przez algorytm Facebooka, nie przez ludzkiego pracownika. W rozmowie z CBC, menedżer Gaze Jackson McLean wspomina, że algorytm najpewniej źle rozpoznał obraz z powodu ułożenia warzyw na zdjęciu:

Niedawno dostaliśmy powiadomienie, że w naszym poście jest „nadmiernie zseksualizowany obraz”, który musieli usunąć z witryny. Najpewniej to ułożenie warzyw oraz ich okrągły kształt mógł zmylić algorytm, który zidentyfikował cebulę jako nagie części kobiecego ciała.

https://www.facebook.com/TheSeedCompanyNL/posts/2683168191946074

Algorytmy rozwiążą wszelkie problemy?

Algorytmy wyszukujące zakazanych treści to tylko jedne z możliwości sztucznej inteligencji. Kilka miesięcy temu Facebook chwalił się tym, że uczy sztuczną inteligencję kłamać jak człowiek. Czy jednak same możliwości algorytmów wystarczą do pełnej kontroli nad tym, co się dzieje na serwisie? Wątpliwe, albowiem nie potrafią one zrozumieć kontekstu wypowiedzi bądź obrazka.

Cebula zbyt seksowna dla Facebooka

To powoduje liczne kłopoty i pomniejsze afery jak ta ze zbyt seksowną cebulą. Jednakże ich twórcy nie składają broni i starają się doszlifować możliwości SI. Temu służą także takie eksperymenty jak te z technikami kłamania.

Wracając do cebuli przedstawiciele Facebooka stwierdzili, że reklama została już przywrócona.

Źródła: www.cbc.ca
Fotografie:

Może Cię zainteresować