Banners of Ruin to produkcja niezwykła od strony wizualnej. Antromoficzne zwięrzęta, które widzimy na ekranie są ręcznie rysowane.
Banners of Ruin właśnie trafiło na Steam
Historia Banners of Ruin opowiada o zabójczej walce o tron pomiędzy rodem Czarnostopych, który czasy świetności ma dawno za sobą, a rodem Ender, niszczącym wszystko na swojej drodze. Niektórzy bohaterowie zginą w trakcie, ale zawsze znajdą się inni, którzy będą nieść pochodnię Czarnostopych!

Całą rozgrywkę zaprojektowano z myślą o wysokiej grywalności; każda tura nagradzana jest żetonami, które odblokowują nowe karty i pasywne umiejętności dostępne w kolejnych rundach, niczym w roguelike’u.
Twórcy wskazują kluczowe elementy gry:
- Zbuduj swoją talię, grabiąc, kupując i odblokowując niezliczoną liczbę kart,
- W trakcie jednej rozgrywki zbuduj drużynę do 6 postaci, wybierając jedną z 6 ras z unikalnymi pulami kart i umiejętnościami pasywnymi,
- Walcz z coraz bardziej wymagającymi wrogami dysponującymi ciekawą SI,
- Poruszaj się po ulicach w dynamicznej kampanii napędzanej kartami,
- Podejmuj decyzje: ujawniaj i angażuj się w różne spotkania, które mogą mieć pozytywne i negatywne skutki,
- Oszałamiające, ręcznie rysowane wizualizacje.

Twórcy są zapaleńcami gatunku
Montebearo to brytyjskie niezależne studio składające się wyłącznie z 3 osób. Są to Alec (artysta), Callum (creative developer i environment artist) oraz sound designer i kompozytor Dan Farley. Banners of Ruin to ich pierwsza komercyjna gra. Jak sami przyznają są wielkimi fanami gatunku:
Jesteśmy wielkimi fanami gier deckbuildingowych, dlatego chcieliśmy dorzucić swoje pięć groszy do tego gatunku. Klimat i historia w grze są całkiem drobiazgowe i odrobinę mroczne, ale też odpowiednio zrównoważone dzięki obecności bohaterów – antropomorficznych zwierząt.
Pod względem rozgrywki, chcieliśmy jeszcze bardziej podkreślić nietypowość naszej gry, właśnie dlatego sześcioosobowa drużyna może składać się z różnych stworzeń, od Bobrów, przez Niedźwiedzie i Wilki, na Łasicach kończąc. Umiejętności wszystkich zwierząt, połączone z karcianym systemem dają naprawdę niepowtarzalne doświadczenie, które wciąga na dobre.
Callum Tweedie-Walker – developer & environment artist, Montebearo